top of page
IMG_6110.JPG

Algemene voorwaarden
 

ALGEMENE VOORWAARDEN Tessa

Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en/of werkzaamheden die worden verricht op basis van een overeenkomst van opdracht met Tessa en/of al haar handelsnamen.

Artikel 1. Definities

De met hoofdletters aangegeven definities hebben in het kader van deze algemene voorwaarden de volgende betekenis:

a.     
Tessa, en haar handelsnamen: Tessa, Tessa van Rossen, ELF -Enjoy Life Forever-, Tesssa, Inspiratie College, Healing Interventions, Flits en Helpz, – nader te noemen in dit document onder de noemer “Tessa”.

b. Bescheiden:    
Alle door Opdrachtgever / cliënt aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie of gegevens, al dan niet vervat op (on)stoffelijke dragers waaronder -maar niet uitsluitend- begrepen: papier, cd-roms, harde schijven, usb-sticks, andere digitale gegevensdragers, e-mail en digitale omgevingen, al dan niet ondergebracht bij derden, alsmede alle in het kader van de uitvoering van de Opdracht/Overeenkomst door Opdrachtnemer vervaardigde of verzamelde gegevens, al dan niet vervat op (on)stoffelijke dragers waaronder -maar niet uitsluitend- begrepen: papier, cd-roms, harde schijven, usb-sticks, andere digitale gegevensdragers, e-mail en digitale omgevingen, al dan niet ondergebracht bij derden alsmede alle overige informatie van enige relevantie voor de uitvoering of voltooiing van de Opdracht, al dan niet vervat op (on)stoffelijke dragers;

c. Opdracht/Overeenkomst:    
De behandelovereenkomst of overeenkomst van opdracht, waarbij Opdrachtnemer zich jegens Opdrachtgever verbindt om bepaalde Werkzaamheden te verrichten; Deze overeenkomst kan mondeling zijn aangegaan of schriftelijk. Een behandelovereenkomst komt automatisch tot stand wanneer een sessie wordt afgenomen. Deze overeenkomst ontstaat dus ook wanneer er geen schriftelijke afspraken worden gemaakt. Indien men zicht inschrijft voor een opleiding, workshop komt ook een overeenkomst van dienstverlening tot stand.

d. Opdrachtgever:     
De natuurlijke persoon of de rechtspersoon en/of samenwerkingsverbanden daarvan die voornemens is c.q. zijn aan Opdrachtnemer opdrachten tot het verrichten van Werkzaamheden te verlenen dan wel de opdracht heeft c.q. hebben gegeven tot het verrichten van Werkzaamheden;

e. Opdrachtnemer:    
Tessa die de Opdracht heeft aanvaard. Alle Opdrachten worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door Tessa, niet door of vanwege een individuele Medewerker, ongeacht of Opdrachtgever de Opdracht uitdrukkelijk of stilzwijgend heeft verleend met het oog op uitvoering hiervan door een bepaalde Medewerker of bepaalde Medewerkers. De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW worden uitdrukkelijk van toepassing uitgesloten;

f. Medewerker:    
Een natuurlijke persoon werkzaam bij of verbonden aan de Opdrachtnemer al dan niet op grond van een arbeidsovereenkomst;

g. Werkzaamheden:    
Alle door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever uit te voeren werkzaamheden waartoe Opdrachtgever voornemens is opdracht te geven c.q. heeft  gegeven, al dan niet door Opdrachtnemer aanvaard, alsmede alle daaruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende werkzaamheden. 

​

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op: alle aanbiedingen, offertes, Opdrachten, rechtsbetrekkingen en overeenkomsten, hoe ook genaamd, waarbij Opdrachtnemer zich verbindt/zal verbinden om Werkzaamheden te verrichten voor Opdrachtgever, alsmede op alle daaruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende Werkzaamheden alsmede alle overige (schriftelijke) contacten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer.

  2. Afwijkingen van, en aanvullingen op, deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen in, bijvoorbeeld, een (schriftelijke) overeenkomst of opdrachtbevestiging. 

  3. In het geval deze algemene voorwaarden enerzijds en de in lid 2 van dit artikel bedoelde (schriftelijke) overeenkomst en/of opdrachtbevestiging anderzijds onderling tegenstrijdige voorwaarden bevatten, gelden de in bedoelde (schriftelijke) overeenkomst en/of opdrachtbevestiging opgenomen voorwaarden.

  4. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van Opdrachtgever wordt door Opdrachtnemer uitdrukkelijk van de hand gewezen.

  5. De onderliggende Opdracht/Overeenkomst – tezamen met deze algemene voorwaarden – geven de volledige afspraken tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer weer met betrekking tot de Werkzaamheden waarvoor de Overeenkomst is gesloten. Alle eerdere tussen partijen gemaakte afspraken of gedane voorstellen ter zake komen te vervallen.

​

Artikel 3. Gegevens opdrachtgever / Cliënt

  1. Opdrachtgever is gehouden om alle Bescheiden welke Opdrachtnemer naar zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende Opdracht, (a) in de gewenste vorm, (b) op de gewenste wijze en (c) tijdig ter beschikking van Opdrachtnemer te stellen. Opdrachtnemer bepaalt wat onder gewenste vorm, gewenste wijze en tijdig dient te worden verstaan. Hieronder wordt uitdrukkelijk ook begrepen het op voormelde wijze ter beschikking stellen van alle Bescheiden ten behoeve van het door Opdrachtnemer opstellen van een offerte.

  2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid en de betrouwbaarheid van de door hem verstrekte Bescheiden ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de Opdracht niet anders voortvloeit. 

  3. Opdrachtnemer heeft het recht om de uitvoering van de Opdracht op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever aan de in het eerste en tweede lid genoemde verplichtingen heeft voldaan.

  4. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor schade die het gevolg is van onjuiste, onvolledige en/of niet tijdig ter beschikking gestelde Bescheiden.

  5. Voor rekening en risico van Opdrachtgever zijn de door Opdrachtnemer gemaakte extra kosten en extra uren, alsmede de overige schade voor Opdrachtnemer, vanwege het niet, niet tijdig of niet behoorlijk verschaffen door de Opdrachtgever van voor de uitvoering van de Werkzaamheden noodzakelijke Bescheiden.

  6. Op eerste verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer de originele, door Opdrachtgever verstrekte, Bescheiden aan Opdrachtgever retourneren.

​

Artikel 4. Uitvoering opdracht

  1. Opdrachtnemer voert de Opdracht uit naar beste kunnen en met in achtneming van de toepasselijke wet- en (beroeps)regelgeving.

  2. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de Opdracht wordt uitgevoerd en door welke Medewerker(s). 

  3. Opdrachtnemer heeft het recht om Werkzaamheden te laten verrichten door een door de Opdrachtnemer aan te wijzen derde.

​

Artikel. 5. (Beroeps)regelgeving

  1. Opdrachtgever verleent telkens, tijdig en volledig medewerking aan de verplichtingen die voor Opdrachtnemer voortvloeien uit de toepasselijke (beroeps)regelgeving.

  2. Opdrachtgever is ermee bekend dat Opdrachtnemer – onder meer, doch niet uitsluitend -:
    a. op grond van geldende wet- en regelgeving verplicht kan zijn om bepaalde, in die wet- en regelgeving omschreven en tijdens de uitvoering van zijn Werkzaamheden bekend geworden, transacties te melden aan de daarvoor van overheidswege ingestelde autoriteiten; 

  3. Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid uit voor schade die ontstaat bij Opdrachtgever ten gevolge van het voldoen door Opdrachtnemer aan de voor hem geldende wet- en (beroeps)regelgeving.

 

Artikel 6. Intellectuele eigendom

  1. Het uitvoeren van de Opdracht door Opdrachtnemer houdt niet in de overdracht van intellectuele eigendomsrechten die bij Opdrachtnemer rusten. Alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan tijdens, na of anderszins voortvloeien uit de uitvoering van de Opdracht, behoren toe aan Opdrachtnemer. Opdrachtgever kan op geen enkel moment en op geen enkele wijze hierop enige aanspraak maken c.q. vergoeding voor eisen.

  2. Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om de producten waarin intellectuele eigendomsrechten van Opdrachtnemer zijn vervat, dan wel producten waarop intellectuele eigendomsrechten rusten met betrekking tot het gebruik waarvan Opdrachtnemer gebruiksrechten heeft verworven – waaronder in dit verband in elk geval, maar niet uitsluitend, begrepen: computerprogramma`s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten, templates, macro’s en andere geestesproducten – te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.

  3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om de in het tweede lid genoemde producten zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer aan derden ter hand te stellen, anders dan ter verkrijging van een deskundig oordeel omtrent de uitvoering van de Werkzaamheden door Opdrachtnemer. Opdrachtgever zal in dat geval zijn verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan de door hem ingeschakelde derden.

 

Artikel 7. Geheimhouding

  1. Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering van de Overeenkomst zijn betrokken. Deze geheimhouding betreft alle informatie van vertrouwelijke aard die hem door Opdrachtgever ter beschikking is gesteld en de door verwerking daarvan verkregen resultaten. Deze geheimhouding geldt niet voor zover wettelijke of beroepsregelen, waar onder begrepen maar niet beperkt tot de meldingsplicht nationale of internationale regelgeving met vergelijkbare strekking, Opdrachtnemer een informatie- en /of meldingsplicht opleggen, of voor zover Opdrachtgever Opdrachtnemer van de geheimhoudingsplicht heeft ontheven. Deze bepaling verhindert ook niet vertrouwelijk collegiaal overleg binnen de organisatie van Opdrachtnemer, voor zover Opdrachtnemer zulks voor een zorgvuldige uitvoering van de Overeenkomst of ter zorgvuldige voldoening aan wettelijke of beroepsverplichtingen noodzakelijk acht.

  2. Opdrachtnemer is gerechtigd de uitkomsten, mits die uitkomsten niet te herleiden zijn tot individuele Opdrachtgevers, aan te wenden voor statistische of vergelijkende doeleinden en deze gegevens aldus openbaar te maken.

  3. Opdrachtnemer is niet gerechtigd de informatie die hem door Opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen.

  4. Behoudens de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer, is het Opdrachtgever niet toegestaan de inhoud van adviezen, opinies of andere al dan niet schriftelijke of mondelinge uitingen van Opdrachtnemer openbaar te maken of anderszins aan derden ter beschikking te stellen, behoudens voor zover dit rechtstreeks uit de Overeenkomst voortvloeit, geschiedt ter inwinning van een deskundig oordeel omtrent de desbetreffende Werkzaamheden van Opdrachtnemer, op Opdrachtgever een wettelijke of beroepsplicht tot openbaarmaking rust, of Opdrachtgever voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele of strafprocedure.

 

Artikel 8. Overmacht

  1. Indien partijen of één van partijen de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kunnen c.q. kan nakomen ten gevolge van overmacht in de zin van art. 6:75 BW dan worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat partijen c.q. die partij alsnog in staat zijn deze op de overeengekomen wijze na te komen.

  2. In geval de situatie als bedoeld in het eerste lid zich voordoet en deze situatie gedurende tenminste 3 maanden voort duurt, hebben partijen c.q. heeft een partij het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen, overigens zonder dat recht op enige schadevergoeding bestaat. Het vorenstaande is eveneens van toepassing indien eerder dan na verloop van de hiervoor in dit lid genoemde periode komt vast te staan dat nakoming blijvend onmogelijk is geworden. 

 

Artikel 9. Honorarium

  1. De door Opdrachtnemer uitgevoerde werkzaamheden worden op basis van bestede tijd en gemaakte kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht. Betaling van het honorarium is niet afhankelijk van het resultaat van de Werkzaamheden, tenzij anders overeengekomen.

  2. Het honorarium is niet afhankelijk van de uitkomst van de verrichte Werkzaamheden, tenzij anders overeengekomen.

  3. Naast het honorarium worden de door Opdrachtnemer gemaakte onkosten en de declaraties van door Opdrachtnemer ingeschakelde derden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.

  4. Indien na de totstandkoming van de Overeenkomst, doch voordat de Opdracht geheel is uitgevoerd, honoraria of prijzen een wijziging ondergaan, is Opdrachtnemer gerechtigd het overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen.

  5. Het honorarium, zo nodig vermeerderd met voorschotten en declaraties van ingeschakelde derden en gemaakte onkosten, wordt binnen twee weken na de dienstverlening in rekening gebracht. Het staat de Opdrachtnemer vrij in een andere frequentie haar honorarium in rekening te brengen. Over alle door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen wordt indien de wet daartoe verplicht de omzetbelasting afzonderlijk in rekening gebracht.

 

Artikel 10. Betaling

  1. Betaling door Opdrachtgever van de aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient, zonder dat Opdrachtgever recht heeft op enige aftrek, korting of verrekening, te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum, tenzij anders overeengekomen. De dag van betaling is de dag van bijschrijving van het verschuldigde op de rekening van Opdrachtnemer.

  2. Indien Opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn, dan wel een andere tussen partijen overeengekomen termijn, heeft betaald, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat enige ingebrekestelling vereist is, en is Opdrachtnemer gerechtigd om vanaf dat moment de wettelijke (handels)rente in rekening te brengen.  

  3. Indien Opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is Opdrachtgever voorts gehouden tot vergoeding van alle door Opdrachtnemer gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten. De vergoeding van de gemaakte kosten beperkt zich niet tot de eventueel door de rechter vastgestelde kostenveroordeling.

  4. In geval van een gezamenlijk gegeven Opdracht zijn Opdrachtgevers, voor zover de Werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke Opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag en de verschuldigde rente(n), boeten en kosten. 

  5. Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van Opdrachtgever naar het oordeel van Opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, dan wel indien Opdrachtgever nalaat een voorschot dan wel een declaratie binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn te voldoen, is Opdrachtnemer gerechtigd van Opdrachtgever te verlangen, dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm. Indien Opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is Opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten, de verdere uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten en is al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer uit welke hoofde ook verschuldigd is, direct opeisbaar.

 

Artikel 11. Termijnen

  1. Indien tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer een termijn/datum is afgesproken waarbinnen de Opdracht dient te worden uitgevoerd en Opdrachtgever verzuimt om: (a) een vooruitbetaling te voldoen – indien overeengekomen – of (b) de noodzakelijke informatie tijdig, volledig, in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen, dan treden Opdrachtgever en Opdrachtnemer in overleg over een nieuwe termijn/datum waarbinnen de Opdracht dient te worden uitgevoerd.

  2. Termijnen waarbinnen de Werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn slechts te beschouwen als een fatale termijn indien dit uitdrukkelijk en met zoveel woorden schriftelijk tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer overeengekomen is.

 

Artikel 12. Aansprakelijkheid en vrijwaringen

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van Opdrachtgever die ontstaat doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.

  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade, bedrijfs-schade of enige andere (in)directe schade die het gevolg is van het niet, niet tijdig of niet deugdelijk presteren door Opdrachtnemer, behoudens voorzover hiervan in deze algemene voorwaarden uitdrukkelijk is afgeweken.

  3. Opdrachtnemer is jegens Opdrachtgever uitsluitend aansprakelijk voor schade die het rechtstreekse gevolg is van een (samenhangende serie van) toerekenbare tekortkoming(en) in de uitvoering van de Opdracht. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat volgens de aansprakelijkheidsverzekeraar van Opdrachtnemer voor het betreffende geval wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventueel door Opdrachtnemer uit hoofde van de verzekering te dragen eigen risico. 

  4. Indien, om welke reden dan ook, de aansprakelijkheidsverzekeraar niet tot uitkering overgaat, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot het bedrag van het voor de uitvoering van de Opdracht in rekening gebrachte honorarium.

  5. De in dit artikel opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid zijn niet van toepassing indien en voor zover sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer of haar leidinggevend management.

  6. Opdrachtgever is gehouden om te allen tijde terstond al datgene te doen of na te laten waardoor de schade- (eventueel) beperkt wordt.

  7. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer geen, onjuiste of onvolledige Bescheiden heeft verstrekt.

  8. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden (medewerkers van Opdrachtnemer en door Opdrachtnemer ingeschakelde derden daaronder begrepen) die in verband met de uitvoering van de Opdracht schade lijden welke het gevolg is van het handelen of nalaten van handelen van Opdrachtgever dan wel diens medewerkers en/of door Opdrachtgever ingeschakelde derden dan wel van onveilige situaties in diens bedrijf of organisatie.

 

Artikel 13. Opzegging

  1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer kunnen te allen tijde (tussentijds) de overeenkomst opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaanden. Indien de overeenkomst eindigt voordat de Opdracht is voltooid, is Opdrachtgever te allen tijde het honorarium verschuldigd overeenkomstig   de door Opdrachtnemer opgegeven uren voor Werkzaamheden die ten behoeve van Opdrachtgever zijn verricht.

  2. Opzegging dient schriftelijk te geschieden.

  3. Indien tot (tussentijdse) opzegging is overgegaan door Opdrachtgever, heeft Opdrachtnemer recht op vergoeding van het aan zijn zijde ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies, alsmede op vergoeding van additionele kosten die Opdrachtnemer reeds heeft gemaakt en kosten die voortvloeien uit eventuele annulering van ingeschakelde derden  (zoals – onder meer – eventuele kosten met betrekking tot onderaanneming).

  4. Indien tot (tussentijdse) opzegging is overgegaan door Opdrachtnemer, heeft Opdrachtgever recht op medewerking van Opdrachtnemer bij overdracht van werkzaamheden aan derden, tenzij de oorzaak van de opzegging gelegen is in omstandigheden die volgens de normen in het maatschappelijk verkeer toe te rekenen zijn aan de Opdrachtgever. Voorwaarde voor het recht op medewerking als in dit lid bepaald, is dat Opdrachtgever alle onderliggende openstaande voorschotten dan wel alle declaraties heeft voldaan. 

 

Artikel 14. Opschortingsrecht

Opdrachtnemer is bevoegd om na een zorgvuldige belangenafweging de nakoming van al zijn verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de afgifte van Bescheiden of andere zaken aan Opdrachtgever of derden, tot op het moment dat alle opeisbare vorderingen op Opdrachtgever volledig zijn voldaan. 

 

Artikel 15. Vervaltermijn

  1. Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en andere bevoegdheden van Opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens Opdrachtnemer in verband met het verrichten van Werkzaamheden door Opdrachtnemer, in ieder geval na één jaar na het moment waarop Opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden. Deze termijn betreft niet de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de daartoe aangewezen instantie(s) voor de klachtbehandeling. Tessa is aangesloten bij Klachtenportaalzorg en voldoet op deze wijze aan de wet WKKGZ. lidmaatschapsID: 2634

​

Artikel 16. Elektronische communicatie

  1. Tijdens de uitvoering van de Opdracht kunnen Opdrachtgever en Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever door middel van elektronische middelen met elkaar communiceren.

  2. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die eventueel voortvloeit bij één of ieder van hen ten gevolge van het gebruik van elektronische middelen van communicatie, waaronder – maar niet beperkt tot – schade ten gevolge van niet-aflevering of vertraging bij de aflevering van elektronische communicatie, onderschepping of manipulatie van elektronische communicatie door derden of door programmatuur/apparatuur gebruikt voor verzending, ontvangst of verwerking van elektronische communicatie, overbrenging van virussen en het niet of niet goed functioneren van het telecommunicatienetwerk of andere voor elektronische communicatie benodigde middelen, behoudens voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld.

  3. Zowel Opdrachtgever als Opdrachtnemer zullen al hetgeen redelijkerwijs van ieder van hen verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het optreden van voornoemde risico’s.

  4. De data-uittreksels uit de computersystemen van verzender leveren dwingend bewijs op van (de inhoud van) de door verzender verzonden elektronische communicatie tot het moment dat tegenbewijs is geleverd door de ontvanger. 

 

Artikel 17. Overige bepalingen

  1. Indien Opdrachtnemer op locatie van Opdrachtgever Werkzaamheden verricht, draagt Opdrachtgever zorg voor een geschikte werkplek, die voldoet aan de wettelijk gestelde ARBO-normen en aan andere toepasselijke regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden. Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat Opdrachtnemer in dat geval wordt voorzien van kantoor-, les- of spreekruimte en overige faciliteiten die naar het oordeel van Opdrachtnemer noodzakelijk of nuttig zijn om de Overeenkomst uit te voeren en die voldoen aan alle daaraan te stellen (wettelijke) vereisten. Opdrachtgever zal te allen tijde voor haar rekening en risico dienen zorg te dragen dat Opdrachtnemer hiertoe tijdig of de juiste middelen beschikt.

  2. Opdrachtgever zal geen bij de uitvoering van de Werkzaamheden betrokken Medewerkers aannemen of benaderen om bij Opdrachtgever, al dan niet tijdelijk, direct of indirect in dienst te treden, dan wel direct of indirect ten behoeve van Opdrachtgever, al dan niet in loondienst, werkzaamheden te verrichten gedurende de looptijd van de Overeenkomst of enige verlenging daarvan en gedurende de 12 maanden daarna.

  3. Indien opdrachtgever in strijd handelt met het hiervoor in lid 2 van dit artikel bepaalde, verbeurt zij direct en zonder dat een nadere ingebrekestelling vereist is, een boete gelijk aan een bruto jaarsalaris van de betreffende medewerker, zoals dat jaarsalaris als laatste van toepassing was ten aanzien van de betreffende medewerker bij Opdrachtnemer.

 

Artikel 18. Toepasselijk recht en forumkeuze

  1. De Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.

  2. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de hoofdvestiging van Opdrachtnemer gevestigd is.

  3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel laat onverlet de mogelijkheid van Opdrachtgever om een geschil voor te leggen bij klachtenportaalzorg en/of de procesgang van klachtrecht te volgen.

  4. Ondanks de zorg en inspanning van Tessa, kan het voorkomen dat de cliënt /opdrachtgever een klacht heeft. Klachten kunnen direct gemeld worden bij Tessa. Indien een klacht niet kan worden verholpen of deze niet naar tevredenheid is opgelost, dient de cliënt de klacht schriftelijk te versturen of deze per e-mail toe te sturen t.a.v. de Tessa. Deze handelswijze is absoluut noodzakelijk om de klacht op de juiste wijze te kunnen behandelen.

  5. In gevallen waarin de klacht niet kan worden opgelost kan de cliënt een klacht indienen bij klachtenportaalzorg.  

  6. Op alle overeenkomsten tussen de cliënt en Tessa is het Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 19. Reparatieclausule nietigheden

  1. Indien enige bepaling uit deze algemene voorwaarden of uit de onderliggende Opdracht/Overeenkomst geheel of ten dele nietig en/of niet geldig en/of niet afdwingbaar mocht zijn, dit ten gevolge van enig wettelijk voorschrift, rechterlijke uitspraak dan wel anderszins, dan zal dit geen enkel gevolg hebben voor de geldigheid van alle andere bepalingen van deze algemene voorwaarden of de onderliggende Opdracht/Overeenkomst.

  2. Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden of de onderliggende Opdracht/Overeenkomst niet geldig mocht zijn om een reden als bedoeld in het vorige lid, maar wel geldig zou zijn indien deze een beperktere omvang of strekking zou hebben, dan zal deze bepaling -vooreerst- automatisch gelden met de meest verstrekkende of omvangrijkste beperktere omvang of strekking waarmee of waarin zij wel geldig is.

  3. Onverminderd het bepaalde in lid 2 kunnen partijen desgewenst in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen. Daarbij zal zoveel mogelijk aangesloten worden bij het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepalingen.

​

Artikel 20 Reserveren

20.1. Het vooraf reserveren van een Sessie is verplicht en noodzakelijk. Reserveren is altijd op basis van beschikbaarheid. Tijdig reserveren wordt aanbevolen om teleurstelling te voorkomen.

20.2. Tessa accepteert alleen reserveringsaanvragen van personen van 18 jaar of ouder. Het recht om een reserveringsaanvraag zonder opgave van redenen te weigeren, behoort tot de bevoegdheid van Tessa.

20.3. Bij online boekingen/reserveringen komt de overeenkomst tussen Tessa en de cliënt tot stand op het moment dat de cliënt de reservering definitief heeft bevestigd en/of de betaling via de betaalmodule heeft voldaan. Bij telefonische reserveringen komt de overeenkomst tot stand op het moment dat Tessa de reserveringsbevestiging per e-mail naar de klant heeft verzonden.

20.4. De cliënt is verantwoordelijk voor het controleren van de juistheid van de reserveringsbevestiging en dient eventuele onjuistheden direct aan Tessa door te geven.

20.5. Bij een online reservering geeft de klant een verwachte aankomsttijd op. 

20.6. Als het plannen van een sessie niet lukt binnen de opgegeven tijden, zal Tessa binnen twee werkdagen telefonisch of per e-mail contact opnemen met de klant.

20.7. De klant moet binnen de gestelde termijn in de reserveringsbevestiging een betaling aan Tessa voldoen. Als de betaling niet tijdig is ontvangen, kan Tessa de gereserveerde diensten en/of entreetoegang vrijgeven voor andere klanten en annuleringskosten in rekening brengen.

20.8. Specifieke acties, vouchers, e-tickets en/of cadeaukaarten dienen via een speciale online pagina te worden gereserveerd. Dit wordt duidelijk vermeld bij de actie of op de voucher, e-ticket en/of cadeaukaart. Deze kunnen niet omgezet worden naar een reguliere reservering en hebben specifieke beschikbaarheid.

 

Artikel 21 Wijzigingen in de Reservering

21.1. Tessa is niet verplicht om na de totstandkoming van de overeenkomst wijzigingen in de reservering aan te brengen.

 

Artikel 22 Extra toelichting honorarium

22.1. De klant is aan Tessa het overeengekomen bedrag verschuldigd, zoals vermeld op de website.

22.2. De prijzen en bijkomende kosten staan vermeld op de website van Tessa en zijn inclusief BTW.

22.3. Onvoorziene, door de overheid opgelegde prijsverhogingen kunnen aan de cliënt worden doorberekend.

22.4. Kortingsacties die na een reservering/boeking of aankoop worden gepubliceerd, kunnen niet met terugwerkende kracht worden toegepast.

 

Artikel 23 Betaling en Annulering

23.1. Annulering en Verhindering: Indien de cliënt verhinderd is, vragen wij de cliënt vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met ons.

23.2. Annulering van Sessie: Voor het annuleren van uitsluitend sessies worden geen kosten in rekening gebracht, tenzij anders vermeld bij een specifieke actie, voucher, e-ticket en/of cadeaukaart, waarbij annuleren niet mogelijk is. Als de cliënt een sessie of meerdere sessies heeft gereserveerd, zijn de annuleringsvoorwaarden zoals vermeld onder kop

23.3. Annuleringsvoorwaarden voor Sessies: Indien een boeking/reservering 24 uur of korter voor de aankomstdatum door de klant wordt geannuleerd, dient 50% van het gereserveerde bedrag binnen acht (8) dagen door de cliënt aan Tessa te worden voldaan. Als de cliënt zonder annulering niet arriveert en geen gebruik maakt van de Sessie, dient de cliënt 100% van het gereserveerde bedrag binnen acht (8) dagen aan Tessa te voldoen. Bij een reservering met een e-ticket en/of voucher komt de geldigheid te vervallen.

23.4. Verplaatsing van Reservering: Indien de cliënt zijn/haar reservering (gedeeltelijk) online heeft betaald of een voucher, e-ticket of cadeaukaart heeft verzilverd, is het mogelijk om de reservering eenmalig tot 1 uur voor aankomst te verplaatsen. Het annuleren van de reservering is dan niet mogelijk. Deze verplaatsing kan enkel binnen de geldigheidstermijn van de actie, voucher, e-ticket en/of cadeaukaart plaatsvinden. Houd er rekening mee dat voor reserveringen van Sessie s een minimale termijn van 24 uur voor aankomst geldt.

23.5. Geen Restitutie bij Eigen Initiatief: De cliënt heeft geen recht op (gedeeltelijke) restitutie van het bedrag indien de cliënt op eigen initiatief en door eigen toedoen geen gebruik heeft kunnen maken van de geboden diensten en/of faciliteiten.

 

Artikel 24 (Huishoudelijke) regelementen

24.1. Cliënten dienen zich te houden aan de door Tessa vastgestelde regels. Deze zijn te lezen op de website en in de locatie. Tessa heeft het recht haar cliënten uit de desbetreffende locatie te (laten) verwijderen, indien de huishoudelijke regels worden overtreden en/of aanwijzigingen van de medewerkers niet worden opgevolgd. De cliënt heeft in dat geval geen recht op restitutie van (een gedeelte van) de betaalde reservering, dan wel de reeds genuttigde consumpties en/of behandelingen.

24.2. Tessa heeft het recht om, alvorens het inchecken, de cliënt te vragen naar een geldig legitimatiebewijs. Tessa is gerechtigd om klanten, welke zich niet kunnen legitimeren, de toegang tot de betreffende locatie te weigeren.

24.3. Tessa behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de opzet en openingstijden van de faciliteiten van de betreffende Helpz locatie. De cliënt zal toestaan dat tijdens openingstijden onderhoud kan plaatsvinden aan de betreffende locatie indien noodzakelijk. De cliënt kan geen aanspraak maken op een vergoeding. De noodzaak van het onderhoud is ter beoordeling van de directie van Tessa.

 

Artikel 25. Geldigheid

25.1. De geldigheid van de in omloop zijnde tickets en/of cadeaubonnen zijn nadrukkelijk aangegeven op het desbetreffende ticket en/of cadeaubon. Indien de geldigheid van de desbetreffende ticket en/of cadeaubon is verstreken, kan de geldigheid niet worden verlengd. Per actie, voucher, e-ticket en/of cadeaukaart is er een bepaalde beschikbaarheid per dag per locatie. De beschikbaarheid zal worden getoond in de kalender van de reserveringsmodule. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk en is de online beschikbaarheid van de reserveringsmodule leidend.

25.2. Een gemaakte reservering/boeking is alleen geldig op de door de klant aangegeven dag. De cliënt kan op andere dagen geen rechten ontlenen aan de reservering.

25.3. Indien de cliënt in het bezit is van een kortingsbon, e-ticket of een andere cadeaubon, dient de cliënt deze daadwerkelijk in te leveren bij het inchecken tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven. Indien de cliënt deze kortingsbon, e-ticket of andere cadeaubon niet kan overhandigen, is Tessa genoodzaakt het volledige tarief in rekening te brengen.

 

Artikel 26. Extra toelichting Aansprakelijkheid

26.1. Tessa aanvaardt geen aansprakelijk voor diefstal (inclusief diefstal uit lockers), verlies en/of schade aan zaken dan wel personen, van welke aard ook, tijdens of ten gevolgen van een verblijf in de betreffende locatie.

26.2. Tessa aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het feit dat het verblijf van de klant niet voldoet aan de verwachtingen die de klant daarvan had gesteld.

26.3. Tessa aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade of letsel ontstaan aan zaken of personen ten gevolg van een verblijf op het terrein van de desbetreffende locatie of ontstaan door het gebruik van de op de terrein aanwezige faciliteiten.

26.4. Tessa is niet aansprakelijk voor schadeclaims voortvloeiende uit geluidsoverlast veroorzaakt door derden.

26.5. Tessa is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit mondeling of telefonisch verstrekte inlichtingen van haar medewerkers.

​

Artikel 27 Extra toelichting Privacy

27.1. Met inachtneming van de wet Bescherming Persoonsgegevens zal Tessa strikt vertrouwelijk met de persoonsgegevens van de cliënt omgaan.

27.2. Persoonsgegevens met betrekking op de gezondheid van de cliënt verzamelen wij uitsluitend uit veiligheidsoverwegingen en voor het eventueel opstellen van een passend advies dan wel een aangepaste behandeling. Deze gegevens worden dan ook uitsluitend voor dat doel gebruikt en zullen niet aan derden worden verstrekt zonder uitdrukkelijke toestemming van de cliënt.

27.3. Het e-mailadres dat de klant verstrekt tijdens het reserveringsproces of aankoopproces, wordt opgenomen in het mailbestand van Tessa, tenzij de klant dit specifiek heeft uitgezet. Mocht de klant deze e-mails niet willen ontvangen, kan de cliënt zich afmelden door te klikken op de desbetreffende link in elke e-mail die de klant ontvangt van Tessa. Telefonische of afmeldingen per e-mail worden niet in behandeling genomen.

27.4. Door ondertekening van een eventuele machtiging voor een automatische incasso ten behoeve van bijvoorbeeld een abonnement dan wel het aangaan van een reservering/boeking, gaat de klant akkoord met het verwerken van de persoonsgegevens van de cliënt zoals eerder beschreven in deze algemene voorwaarden.

​

 

 

Tessa

’t Louwtje 7, 2691 KR ‘s-Gravenzande

Telefoonnummer: +31 6 24721213 info@tessavanrossen.nl

|

bottom of page